Τεκμηριώνοντας το «όχι» των εργαζομένων στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση, επισημαίνει ότι ενδιαφερόμενοι για διάφορα «κομμάτια» του ΟΣΕ είναι ξένες εταιρείες από Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία και Κίνα, που όλες ανήκουν σε φορείς του Δημοσίου!
«Ποιος θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική;» διερωτάται ο Θ. Λεβέντης και επισημαίνει ότι, σε περίπτωση που π.χ. για κοινωνικούς λόγους θα επιλεγούν χαμηλές τιμές, θα έχουμε το παράδοξο ο ελληνικός προϋπολογισμός να επιδοτεί μια κρατική εταιρεία άλλης χώρας!
Υπάρχουν όμως και άλλα στοιχεία που καταρρίπτουν τα επιχειρήματα της κυβέρνησης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα προηγηθεί στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης, έχει από πέρυσι ισοσκελισμένο προϋπολογισμό. Εχει ήδη προσληφθεί σύμβουλος αποκρατικοποίησης, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εκκρεμότητες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω του ελέγχου που γίνεται για ορισμένες συμβάσεις. Η ROSCO, που έχει το έργο της συντήρησης των τρένων, είναι κερδοφόρα και υπάρχουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία εργασίες που έχουν ανατεθεί ώς τώρα σε ιδιώτες κοστίζουν πολλαπλάσια σε σχέση με τα κοστολόγια των συνεργείων της κρατικής σήμερα εταιρείας.
«Δεν θέλουμε κρατικό μονοπώλιο στον σιδηρόδρομο. Εχουμε όμως σημαντικές κρατικές εταιρείες, τις οποίες πρέπει να τις εκσυγχρονίσουμε για να ανταγωνιστούν τους ιδιώτες που θα μπουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο», τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον ΟΣΕ, προσθέτοντας ότι αυτό το σύστημα εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Υπενθυμίζει ότι πλήρης ιδιωτικοποίηση των τρένων, με πολύ αρνητικά αποτελέσματα στην ποιότητα των υπηρεσιών και τα τιμολόγια, είχε εφαρμοστεί μόνον στη Βρετανία επί Θάτσερ. «Θα περιμένουμε τις σημερινές ανακοινώσεις και θα δώσουμε τη δική μας πρόταση», καταλήγει, προαναγγέλλοντας νέες κινητοποιήσεις που θα φτάσουν ώς την απεργία.
Χ.ΤΖ.
πηγή :http://www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου