Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, οι προβλέψεις του Προϋπολογισμού του 2014 αλλά και εκείνες του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής δεν πρόκειται να επαληθευθούν, ενώ μετά από έξι συνεχόμενα χρόνια ύφεσης, η σωρευτική μείωση του ΑΕΠ, που αγγίζει το 25% (με τη πρόβλεψη ότι θα υπερβεί στα τέλη του 2014 το 26%), φανερώνει την επιστροφή σε παραγωγικά αλλά και κοινωνικά επίπεδα του παρελθόντος.
Ειδικότερα για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2014, η ΓΣΕΕ θεωρεί ότι το περιεχόμενο και οι στόχοι του αποτυπώνουν το κοινωνικό και οικονομικό αδιέξοδο της ασκούμενης πολιτικής της εσωτερικής υποτίμησης με την δογματική επιμονή σε λάθος λύση για την έξοδο από την κρίση της ελληνικής οικονομίας.
Το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ προειδοποιεί ακόμη «για το επερχόμενο φοροδοτικό κραχ που θα συντελεσθεί στους φορολογούμενους, τη σοβαρή υπονόμευση της κοινωνικής συνοχής και την εισοδηματική καθίζηση που θα επέλθει σε μεγάλο αριθμό νοικοκυριών της χώρας».
Προτάσεις του Ινστιτούτου Εργασίας
Ειδικότερα για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2014, η ΓΣΕΕ θεωρεί ότι το περιεχόμενο και οι στόχοι του αποτυπώνουν το κοινωνικό και οικονομικό αδιέξοδο της ασκούμενης πολιτικής της εσωτερικής υποτίμησης με την δογματική επιμονή σε λάθος λύση για την έξοδο από την κρίση της ελληνικής οικονομίας.
Το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ προειδοποιεί ακόμη «για το επερχόμενο φοροδοτικό κραχ που θα συντελεσθεί στους φορολογούμενους, τη σοβαρή υπονόμευση της κοινωνικής συνοχής και την εισοδηματική καθίζηση που θα επέλθει σε μεγάλο αριθμό νοικοκυριών της χώρας».
Προτάσεις του Ινστιτούτου Εργασίας
- Κεντρική προτεραιότητα του Κρατικού Προϋπολογισμού να τεθεί η εξασφάλιση πόρων από την αποτελεσματική καταπολέμηση της εκτεταμένης φοροδιαφυγής (η οποία υπολογίζεται από 12 έως 14 δισεκ. ευρώ) και της εισφοροδιαφυγής.
- Άμεση υλοποίηση προγράμματος εκτεταμένων δημόσιων επενδύσεων σε τομείς που η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά, όπως είναι οι υποδομές (λιμάνια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες) και τα δίκτυα, με σκοπό την ενίσχυση της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας, την ώθηση της ανάπτυξης και την αύξηση της απασχόλησης.
- Διεύρυνση της φορολογικής ύλης με ρευστότητα, επενδύσεις, απασχόληση, εισοδήματα, αλλά και με καταπολέμηση της φοροδιαφυγής για την αύξηση των φορολογικών εσόδων και τη δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος με ανάπτυξη και όχι με δημοσιονομική πειθαρχία.
- Αποκατάσταση των φορολογικών ελαφρύνσεων των μισθωτών και των συνταξιούχων ως επιλογή αναπλήρωσης των φορολογικών βαρών που επωμίσθηκαν από την αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας και των εισοδηματικών απωλειών που υπέστησαν τα τελευταία έτη.
- Επανεξέταση προς την κατεύθυνση της κατάργησης των φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις.
- Χρηματοδοτική ενίσχυση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης με νέους πόρους.
- Οι εκτιμήσεις και προτάσεις περιλαμβάνονται σε κείμενο, που δημοσιεύεται αυτόν το μήνα στην έκδοση του Ινστιτούτου «Ενημέρωση» και υπογράφεται από τον οικονομολόγο Σπύρο Χρυσανθόπουλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου