Σε εξέλιξη βρίσκεται σύμφωνα με τον διαδικτυακό τόπο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. η αποκρατικοποίηση των 39 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.
Όπως αναγράφεται στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα τα αεροδρόμια αυτά "(...) Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται.
Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό. Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών.
Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση."
Σε ανακοίνωση του στις 10 Σεπτεμβρίου 2013 το ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποιεί ότι προχώρησε στην έγκριση επτά (7) επενδυτικών σχημάτων που θα συνεχίσουν στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων που χωρίζονται σε 2 ομάδες (σ.σ. το αεροδρόμιο της Σάμου είναι στη δεύτερη ομάδα).
Μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας. Κατά τη Β’ φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Τα «φιλέτα» για τουριστικές επενδύσεις που πουλάει το ΤΑΙΠΕΔ στη Σάμο
Το ΤΑΙΠΕΔ όμως δεν μένει μόνο στο αεροδρόμιο της Σάμου σε ότι αφορά στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας. Στον κατάλογο όπου ...δειγματίζει τα ακίνητα και τις περιοχές προς πώληση συμπεριλαμβάνονται και δυο μεγάλα κομμάτια Σαμιακής γής τα οποία προορίζονται για σπίτια διακοπών ή για ξενοδοχεία όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και μπορείται να δείτε στις φωτογραφίες αλλά και στον σχετικό κατάλογο (Η Σάμος βρίσκεται στις σελίδες 89 & 90).
Πρόκειται για την περιοχή "Ασπροχoρτι" εκτάσεως 998 στρεμμάτων στην βορειοανατολική Σάμο (φωτογραφία 1) και μια περιοχή στη νοτιοανατολική Σάμο μεταξύ των περιοχών Ποσειδώνειο και Κλήμα συνολικής έκτασης 189 στρεμμάτων (φωτογραφία 2).
ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΕΙΡΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Την τύχη των μεγάλων λιμανιώντου Βόλου, της Πάτρας, της Ραφήνας, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Λαυρίου, του Ηρακλείου αλλά και ακόμα 20 που είναι προς πώληση, αναμένετια να έχει και το λιμάνι Βαθεός.
Για τον λόγο αυτό έχουν ζητήσει την εκπόνηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων ή Master Plan των 32 συνολικά λιμένων διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2015.
Οι προδιαγραφές του Master Plan διαφοροποιούνται ανάλογα με τις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα λιμάνια και είναι οι εξής: Λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, λιμάνια εθνικής σημασίας, λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και λιμάνια τοπικής σημασίας.
Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα μετά την εκπόνηση του Master Plan για κάθε λιμάνι και πρίν αυτό υποβληθεί προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων θα πρέπει να λαμβάνεται και η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται το λιμάνι μετά απο σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η εκπόνηση του Master Plan θεωρείτε σημαντική για την προσέλκυση των επενδυτών αφού σε αυτό θα προβλέπονται μια σειρά απο δραστηριότητες που θα μπορούν να ανπτυχθούν σε κάθε λιμάνι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου