ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ, 11 ΙΟΥΛΊΟΥ 2014
Αυτό που πρυτανεύει στη συγκρότηση ενός πολιτισμού, είναι οι ανάγκες των
ανθρώπων. Οι ανάγκες, η μη εκπλήρωση μάλλον των αναγκών,
δημιουργεί φόβους. Όσο περισσότερους φόβους έχει ένας άνθρωπος, τόσο
λιγότερο ελεύθερος και τόσο πιο εύκολα χειραγωγούμενος είναι.
Γι' αυτό, αυτό το σύστημα το οποίο θέλουμε να αλλάξουμε ειρηνικά, μας
δημιουργεί συνεχώς πλαστές ανάγκες, όλο και μεγαλύτερες ανάγκες. Όσο
γιγαντώνονται οι ανάγκες μας, γιγαντώνονται και οι φόβοι της μη εκπλήρωσης
αυτών των αναγκών. Κι όσο αυξάνονται οι φόβοι μας τόσο λιγότερο
ελεύθεροι και πιο εύκολα χειραγωγούμενοι είμαστε.
Τι κάνουμε πρώτα. Αποποιούμαστε τις πλαστές ανάγκες μας, αυτές οι
οποίες δεν μας κάνουν περισσότερο ευτυχισμένους, αλλά απλώς τις έχουμε
συνηθίσει. Έχοντας λιγότερες ανάγκες, έχουμε λιγότερους φόβους και,
συνεπώς, γινόμαστε περισσότερο ελεύθεροι και λιγότερο χειραγωγούμενοι.
Άρα, κανόνας πρώτος: Να ελαχιστοποιήσουμε τις πλαστές μας ανάγκες, όχι
τις ανάγκες που είναι πραγματικές.
Δεύτερο: Εμείς ως Έλληνες, (στη φιλοσοφία μας μέσα είναι γραμμένο ότι)
αποτελούμε κομμάτι ενός γενικότερου συμπαντικού νόμου και θα πρέπει να
υπακούμε στη συγκρότηση της κοινωνίας μας σ' αυτό το συνολικό, συμπαντικό
γίγνεσθαι.
Τι μας λέει, λοιπόν, σήμερα η σύγχρονη επιστήμη, πειραματικά πλέον,
εφηρμοσμένα, όχι θεωρίες και φιλοσοφίες: όλα μέσα στο σύμπαν είναι ΕΝΑ -
ένας κοχλάζων ωκεανός περίεργης ενέργειας, μέσα στον οποίο χάνεται η
ατομικότητα με τη λογική της φυσιολογίας του ανθρώπου.
Άρα, λοιπόν, αφού όλοι είμαστε ένα, θα πρέπει να κατανοήσουμε βασικά μια
έννοια: την έννοια της αλληλεγγύης. Προσέξτε, η έννοια της αλληλεγγύης είναι
πολύ πιο προωθημένη από αυτήν της ελεημοσύνης.
Στην ελεημοσύνη υποτίθεται ότι δίνω κάτι για να αμειφθώ, έστω και στην
επόμενη ζωή. Είμαι ελεήμων και θα πάω στον παράδεισο - δεν είμαι
ελεήμων, δεν θα πάω στον παράδεισο. Η ελεημούνη έχει, λοιπόν, την έννοια της
ανταπόδοσης.
Είναι Επίκουρος Καθηγητής Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και
τον συναντήσαμε.
Τον γνωρίσαμε από τις τηλεοπτικές του εκπομπές στην ΕΤ-3, «To Σύμπαν που
Αγάπησα» και «Έτσι βλέπω τον κόσμο».
Μας μίλησε για το Νέο Σύνταγμα και τις προεκτάσεις του. Για την σχέση και
εναρμόνιση του Ελληνικού Συντάγματος με το Ευρωπαϊκό. Για τις διεθνής
συμφωνίες που σφραγίζουν τις εξελίξεις στην Ευρώπη. Την
Διάσκεψη της Γιάλτας ( 4 έως 11 Φεβρουαρίου του 1945 ) και Μάλτας ( ). Την
έκθεση του «Φιλίπ Πέτερσον».
Μας έδωσε δημοσιευμένα άρθρα δικά του και άλλων που δείχνουν και
επιβεβαιώνουν ότι οι κεντρικοί σχεδιασμοί και οι μεγάλες διεθνής συμφωνίες
καθορίζουν τις τύχες της Ευρώπης όπως την ξέρουμε από το 2ό Παγκόσμιο
Πόλεμο και μετά.
Ακόμα μας είπε ότι είναι γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια ακόμα και το
μέγεθος των ενεργειακών κοιτασμάτων στο Αιγαίο το οποίο όπως είπε, φτάνει
για να τροφοδοτήσει με ενέργεια την Ευρώπη για 150 χρόνια.Έγινε εκτενής
αναφορά στις Αξίες των Προσωκρατικών Φιλοσόφων που δεν διδάσκονται στα
σχολεία μας και την διαφοροποίηση της Πλατωνικής Σχολής.
Μας μίλησε για την ανάγκη να ξαναβρούμε αυτές τις αξίες με ανώτερη αυτήν της
αλληλεγγύης. Η συζήτηση επεκτάθηκε στην ιδέα της Άμεσης Δημοκρατίας και τα
διαβλητά συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, την οικονομική κρίση, το
φιλτράρισμα των πληροφοριών, την άλωση της κοινωνίας από την οικονομία του
προσωπικού οφέλους, την φράση μαζί τα φάγαμε, την ατομικότητα που είναι
επιστημονικά αποδεδειγμένα μία ψευδαίσθηση.
Ερωτήσεις – θεματικές
01. (00’:42’’) Ποια είναι η θέση σας σχετικά με τον τρόπο αλλαγής του
Συντάγματος. Αναθεώρηση ή ριζική αλλαγή;
02. (04’:51’’) Υπάρχει έλλειμμα πληροφόρησης σχετικά με την Ευρωπαϊκή
Ένωση;
03. (09’:00’’) Για την σχεδιασμένη από παλιά αποχώρηση μας από την Ευρώπη
04. (18’:04’’) Συμφέρει οικονομικά σε συνδυασμό με το βάθος που βρίσκονται,
να βγάλουμε το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μας;
05. (19’:25’’) Έχει νόημα να πει κάποιος: Καλύτερα να μην είχαμε πετρέλαια;
06. (20’:45’’) Το επόμενο μοντέλο πολιτισμού θα έχει περισσότερη (αληθινή)
πληροφορία για τον πολίτη ή λιγότερη;
07. (26’:37’’) Μπορεί να λειτουργήσει στο προσεχές μέλλον ένα ηλεκτρονικό
σύστημα άμεσης δημοκρατίας; Τι προβλήματα διαβλητότητας υπάρχουν;
08. (32’:20’’) Σχόλιο για το μαζί τα φάγαμε.
09. (33’:52’’) Υπάρχει σήμερα εντονότερα κεντρικός έλεγχος και (φιλτράρισμα)
των πληροφοριών που φτάνουν στον πολίτη;
10. (44’:15’’) Ο φόβος της αλλαγής. Όλα είναι ένα. Η ατομικότητα είναι
ψευδαίσθηση.
11. (51’:06’’) Τι σημαίνει κόσμος μας είναι Μάτριξ;
12. (55’:37’’) Πως συμμετέχει ο μέσος καθημερινός πολίτης σε αυτή τη νέα
πολιτισμική επανάσταση;
Η συνέντευξη δόθηκε στις 09/05/2013
Μερικά από τα Δημοσιευμένα άρθρα, που μας έδωσε ο Μάνος Δανέζης
-
-
-
:)
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου